نورولیدرشیپ چیست؟
گفتگویی علمی و صمیمانه با جناب آقای دکتر حسام خضرایی حاذق فکر در مورد کتاب تازه منتشر شده ی ایشان با نام نورولیدرشیپ





معرفی کتاب
رهبری عصبمحور یا نورولیدرشیپ، اصطلاحی است ناشی از نیاز به درک برتر برای تبدیل شدن به رهبران بهتر که با مطالعه و استفاده از دانش کارکرد مغز و مبتنی بر علوم اعصاب، پاسخ داده میشود تا بدین ترتیب رهبران مؤثر و بهتری در رهبری دیگران و خود باشیم. نورولیدرشیپ، بنیانِ عصبیِ شیوههایِ رهبری و مدیریت را بررسی میکند و یافتههایی از طیف وسیعی از منابع مختلف مانند: عصب شناسی اجتماعی، شناختی و عاطفی، علوم اعصاب شناختی، نوروبیولوژی و سایر عرصههای علوم اعصاب را گردآوری میکند.
چند زمینه اساسی و مطالعاتی در رهبری عصبمحور وجود دارد که از جمله: تصمیمگیری و حل مسئله؛ انتظامبخشی عاطفی؛ همکاری و تأثیرگذاری بر دیگران؛ و تسهیل در امر تغییر را شامل میشود و هر یک از آنها میتواند دیدگاه علوم اعصاب را با مدلهای موجود و مسائل مشترک پشتیبان در هم آمیزد. بنابراین، با درک اینکه چگونه احساسات و هیجانات میتواند بر رفتار و سلامت، اعتماد به نفس و عزّت نفس ما تأثیر بگذارد، به ضرورت انتظامبخشی عواطف به شیوهی نیکوتر بیش از پیش پی میبریم. بدین ترتیب، با مطالعه رهبری عصبمحور، طیف وسیعی از فنون (و شناخت عمیقی از کارکرد عصبی در کنشگریها) را فرا میگیریم که میتواند در تعدیل اثرات منفیگرایانه و به کارگیری آنچه از ما رهبر بهتری را پدید میآورد، مؤثر واقع گردد.
امید است با توسعه علمی برای آن نوع از رهبری که فیزیولوژی ذهن و مغز را در نظر میگیرد، دسترسی به یافتههای دانشی کارامد فراهم شود و در همین سیاق کتاب حاضر نیز که با رویکرد بسیار کاربردی و عملکردی آماده شده است در زمره منابع مؤثر قرار گیرد و برای رهبرانی که علاقهمند به توسعه شناختی قابلیتهای رهبری عصبمحور و بهبود روابط کاری و سازمانی خود و دیگران در این مسیر صحیح هستند و تمامی مخاطبان گرامی مفید واقع شود.
جهت خرید کتاب می توانید به این لینک مراجعه فرمائید.

معرفی نویسنده ی این کتاب ارزشمند:
جناب آقای دکتر حسام خضرایی حاذق فکر، دارای دکتری تخصصی(PhD) رشته مدیریت دولتی با گرایش رفتار سازمانی، رساله خود را با عنوان «ارائه چارچوبی برای توسعه شناختی قابلیتهای رهبریعصبمحور(نورولیدرشیپ)» ارائه نمودند و با درجه عالی و نمره ۱۹/۲۵ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند. در همین زمینه همچنان به منتورینگ و به عنوان کوچ حرفه ای فعال و به پژوهش و تحقیق مشغولاند. ایشان دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازرگانی بینالملل از دانشگاه تهران، و نیز دانشآموخته کارشناسی پیوسته رشته مدیریت بازرگانی از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و نیز دانشآموخته رشته زبان انگلیسی هستند. مسئولیت ارتباطات و روابط عمومی کانون دانش آموختگان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دبیری انجمن علمی گروه بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دبیری کمیته روابط عمومی و تبلیغات، مدیر بازرگانی، مدیر نمایشگاه دستاوردهای صنعتی و مشاور استراتژیک پروژههای ملّی در دانشگاه صنعتی شریف برخی از مسئولیتهایی است که بر عهده داشتهاند. به علاوه، پس از دعوت مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف از جناب آقای حسام خضرایی حاذق فکر، مدیریت ارتباطات و بازاریابی، مدیریت هماهنگی و اجرایی، همکاری در برگزاری کارگاههای علمی و مدیریتی، دعوتِ سازمانها و مراکز مختلف علمی و صنعتی در جهت ارتباط هر چه بهتر دانشگاه با صنعت را به عهده گرفتهاند که مواردی از اقدامات ایشان به شمار میرود. ایشان، در برگزاری همایشها و کنفرانسهای گوناگون از جمله کنفرانس مدیریت شهری با رویکرد توسعه پایدار، کنفرانس ارتقای توان داخلی، همایش ترویج و تبلیغ خلاق بانکی و دیگر موارد، اقدامات بسیار ارزندهای را در کارنامه علمی و اجرایی خود به ارمغان آوردهاند. در حال حاضر نیز در ستاد علم و فناوری کشور مشغول به فعالیت هستند.
از ایشان تا به حال مقالههای متعدد ملّی و بین المللی در رشته مدیریت و کتابهایی از جمله: درآمدی بر نظریه خطمشی عمومی(انتشارات دانشگاه تهران)، نورولیدرشیپ(رهبری عصبمحور) «چگونه بهترین رهبران جهان از روانشناسی برای پیروزی استفاده میکنند»(انتشارات مهربان)، بازاریابی استراتژیک-مفاهیم و موارد(نشر هیرمند)، سیاستهای ارتباطات بازاریابی(نشر آترا)، بازاریابی کسب و کارهای کوچک(نشر هیرمند)، مدیریت دانش برای فروش و بازاریابی(نشر هیرمند) و نیز مشتریشناسی یا مطالعه رفتار مصرفکننده(نشر هیرمند) منتشر شده است و همچنان به تحقیق و پژوهش در زمینه علم مدیریت کوشا و مشغول به فعالیت هستند.